<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Update | Hoe het nu met mij gaat?

3 augustus 2016

Update | Hoe het nu met mij gaat?

Het is inmiddels alweer een paar weken geleden dat ik een artikel schreef over het feit dat ik niet wist vanaf wanneer ik weer zou gaan bloggen. Nu staat er ondertussen mijn zomer schema online en zijn jullie dus op de hoogte gesteld. Ik vond het weer is tijd voor een update aangezien er een aantal dingen zijn gebeurd de afgelopen weken en die wil ik graag met jullie delen.

Waterperoxide en gaas.
De meeste mensen krijgen antibiotica mee als zij iets van een ontsteking hebben. Ik? Ik kreeg dat niet. Ik kreeg van de tandarts eigenlijk alleen advies mee. Ik moest van haar waterperoxide op een stukje gaas doen en daar 3 tot 5 minuten op kauwen zo een 3 tot 5 keer per dag. Natuurlijk moest ik het stukje gaas op mijn ontstoken tandvlees leggen en man wat deed dat een pijn. Ik heb op een gegeven moment zo hard gebeten dat ik begon te bloeden, oeps. De eerste twee dagen gebeurde er niks. Op een schaal van 1 tot 10 qua pijn (1 minst pijn en 10 meest pijn) was het ongeveer een 7 of 8 de hele dag door. Ik dacht dat ik het niet meer vol kon houden en was constant aan het huilen van de pijn. Dag 3 begon al lekker en sinds dien is de pijn nooit hoger dan een 4 geweest. Een paar dagen voordat mijn tand eruit ging had ik eigenlijk helemaal geen pijn meer en wilde ik eigenlijk niet meer geopereerd worden. Ze gaan natuurlijk met een soort operatie je kies eruit halen en ik ben nog nooit ergens aan geopereerd of überhaupt voor iets ernstigs het ziekenhuis in geweest dus dit wordt mijn eerst keer echt iets doen in het ziekenhuis. Ik vond het dus nogal spannend.

Kiesloos. 
Daar zat ik dan in het ziekenhuis. Ik was erg zenuwachtig maar ergens ook wel ontzettend moe. De arts vertelde mij dat zij eerst even foto's wilt maken van mijn tanden omdat het eruit ziet dat mijn wortels tegen mijn zenuw aan ligt en als dat het geval is zou het kunnen zijn dat ik nooit meer gevoel zou krijgen in mijn lip. Wait.. WHAT?! Bedankt mevrouw, nu ben ik nóg zenuwachtiger. Nadat de foto's werden gemaakt vertelde ze dat het reuze meeviel en dat ik misschien een paar dagen geen gevoel zou hebben in mijn lippen maar dat dat wel terug zou komen. Hmm, dit was wel een beetje geruststellend maar vond het alsnog eng. Ik klemde mijn handen vast aan de stoel en liet niet los totdat zij klaar waren. Ik was de hele tijd best bang máár ik voelde helemaal niks. Ik hoorde wel wat akelige dingen zoals mijn tand breken maar verder had ik dus eigenlijk nergens bang voor hoeven zijn. Oh wacht.. het ergste komt nog..

Was dit het?!
Ze hebben natuurlijk de linker helft van mijn gezicht verdoofd dus pijn voelde ik nog niet máár ik wist dat het eraan zat te komen. Ik kreeg 20 ibuprofens en een boekje waar alle symptomen in stonden mee en ik kon weer naar huis. Ik kreeg als advies mee dat ik thuis gelijk een ibuprofen in moest nemen voordat de verdoving uitwerkte en dat ik meteen moest beginnen met koelen. Mijn linker wang was ontzettend dik. Ik heb mezelf de hele tijd half mens half hamster genoemd, zo dik was mijn wang, maar pijn?! Welke pijn?! Ik heb helemaal nergens last van gehad. Ik had af en toe voor een aantal seconde een soort stekende pijn maar stelde niet veel voor. Na alle horror verhalen ben ik wel blij dat het bij mij goed is afgelopen. Oh nee, wacht. Ik moet 9 augustus weer want dan gaan ze mijn verstandskies aan de andere kant eruit herhalen. To be continued dus..

Hebben jullie nog verstandskies verhalen? 

liefs, Brittany

Labels:

3 reacties:

Op 03 augustus, 2016 , Blogger Maaike Sanders zei...

Volgens mij doet het bij iedereen verschillend zeer wanneer ze een kies trekken! Een vriendin van me had het ook, maar zij had wel ongelofelijke pijn. Dus fijn dat je er op deze manier vanaf gekomen bent! Maar alsnog, het lijkt me heel erg vervelend voor je

 
Op 03 augustus, 2016 , Blogger Unknown zei...

Pff ja één keer moest ik naar de kaakchirurg voor een kies. Die is eruit gesneden. De operatie viel mee, maar daarna begon de pret. Zo'n 5 weken kon ik mijn mond niet openen, had ik veel pijn, kreeg een ontsteking, antibiotica, pijnstillers. Dik hoofd. Gatver wat een drama. En binnenkort moet er weer één uitgesneden worden... Kijk er nu al naar uit ;)

 
Op 04 augustus, 2016 , Anonymous Anoniem zei...

ahh wat kut volgens mij heb ik nog verstandskiezen maar als ze doorkomen gaat het nooit passe. IK ben wel voor iets anders ooit naar de kaakchirurg geweest en ook dat was echt geen pretje. Sterkte 9 augustus!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage