<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: DISNEY Q&A #1

27 oktober 2015

DISNEY Q&A #1

Een tijdje geleden plaatste ik een oproep op mijn blog-Facebook account of jullie Disney vragen voor mij hadden. Een aantal mensen hadden gereageerd met erg leuke vragen die ik vandaag voor jullie ga beantwoorden. Zoals jullie weten mag ik niet al te uitgebreid dingen vertellen maar ik heb wel mijn best voor jullie gedaan. Ben jij benieuwd hoe een werk dag in Disney eruit ziet. of ik overal gratis in mag en hoe het tussen mij en mijn vriend gaat? Lees dan snel even verder.

Hoe ziet een werkdag in Disney eruit?
Het ligt er natuurlijk aan in welk gedeelte van Disney je werkt. Disney heeft echt duizenden werknemers, maar ik neem aan dat je wilt weten hoe mijn dag eruit ziet!? Ik doe niet elke dag hetzelfde en ik begin ook niet elke dag om dezelfde tijd maar ik pak er wel even een voorbeeld bij. Als er op mijn rooster staat dat ik van 12:00 tot 20:00 moet werken dan ben ik er meestal al rond half 12. Ik vind het fijn om er eerder te zijn zodat ik mijn tijd kan nemen. Ik loop naar de balie toe en vraag wat ik die dag precies ga doen. Daarna begin ik met al mijn spullen te verzamelen die ik die dag nodig heb en zodra het 12 uur is moet ik 'inchecken'. Vanaf 12 uur heb ik meestal een half uur voordat ik vertrek naar mijn locatie. Op mijn locatie kan je mij meestal 5 keer per dag vinden en dat telkens een half uur lang. Zodra ik klaar ben ga ik terug naar het gebouw waar ik dagelijks in en uit moet checken. Ik lever al mijn spullen weer in en zodra het tijd is check ik uit en mag ik naar huis. Nu is dit natuurlijk best globaal gezien maar zoals jullie weten mag ik niet alles met jullie delen via mijn blog.

Welke Disney figuur is jou lieveling?
Als ik er eentje moest kiezen dan kies ik voor Tinkerbell. Zij doet mij eigenlijk best wel denken aan mezelf. Zij is klein met een grote attitude en kan ontzettend jaloers worden. Ja, zo zou ik mezelf ook wel kunnen omschrijven. Oh en al die glitters als zij beweegt? Dat zou ik ook wel willen!

Wat is het leukste wat je tot nu toe heb meegemaakt?
Dat is zeker wel mijn lieve vriendinnen ontmoeten! Ik had niet verwacht dat ik erg goed bevriend zou raken met mensen hier. Ik maak over het algemeen wel snel vrienden maar ik had gewoon niet verwacht dat ik nu al zó close zou worden met mensen. Ik heb natuurlijk verder nog onwijs veel leuke dingen meegemaakt maar mijn vriendinnen zijn echt het leukst!

Ben je elke dag in Disney?
Ik ben 5 dagen per week in Disney te vinden. Op mijn vrije dagen probeer ik Disney meestal te vermijden. Ik ben er een paar keer geweest toen ik vrij was maar dat ga ik niet elke keer als ik vrij ben doen. Soms moet je even ontsnappen van de blijste plek ter wereld en gewoon even relaxen.

Spreek je Frans met mensen?
Uhm, soort van? Ik ben nog bezig met leren en ik kan echt nog lang geen gesprekken met mensen voeren in het Frans maar ik groet mensen in het Frans, bedank ze, vraag hoe het met ze gaat enzovoort. Ik vind Frans een hele mooie taal maar wel ontzettend moeilijk!

Mag je overal gratis in?
Ja, dat mag ik! Ik moet wel bij een speciale balie een entree kaartje halen als ik zelf het park in wil maar dat kan gewoon altijd. Er zijn wel bepaalde dagen waarbij dat niet mag bijvoorbeeld op Halloween, Kerst en noem het maar op omdat deze dagen al druk genoeg zijn.

Hoe gaat het tussen jou en je vriend?
Tussen mij en Nick gaat het super! Wij missen elkaar natuurlijk ontzettend erg maar ons liefde voor elkaar blijft alleen maar groeien en groeien. Wij proberen zo vaak mogelijk te Skypen met elkaar en Whatsappen doen wij elke dag (dat deden we toen ik nog thuis woonde ook maar goed). Ik vond het erg fijn dat hij hier afgelopen week was en ik kan niet wachten totdat ik hem eind December weer mag zien samen met zijn ouders! Wij gaan dan ook samen het nieuwe jaar in aangezien hij hier voor oud en nieuw is, hoe fijn is dat?!

Heb jij al een een vraag die je voor de volgende Q&A wilt stellen?
 
liefs, Brittany

Labels:

22 reacties:

Op 27 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ik vind het echt zo tof om over dit avontuur te lezen en ik door jou krijg ik ook zo erg de kriebels om zelf ook iets te ondernemen en eens echt te gaan doen wat ik wil!

 
Op 27 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Wat is jouw functie daar dan?

 
Op 27 oktober, 2015 , Anonymous Anoniem zei...

Fijn om te horen dat tussen jou en je vriend alles nog steeds heel erg goed gaat <3

 
Op 27 oktober, 2015 , Anonymous Bjarne-Vidar zei...

Wauw wat lijkt het mij geweldig om in Disney te werken! Hele leuke artikelen ook!

Lots of love

 
Op 27 oktober, 2015 , Blogger Rebecca zei...

Ik was echt ontzettend benieuwd hoe je dat deed met het spreken van Frans, maar het is dus geen must?
Tinkerbell is inderdaad super schattig en hoe chill dat je gewoon gratis in Disney mag. Maar uiteraard logisch dat je het op vrije dagen zo veel mogelijk vermijd..

 
Op 27 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Wat leuk om te lezen! Gelukkig dat het met jou en je vriend ook goed gaat

 
Op 27 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

À dream is a wish your heart makes! Volg je dromen en doe wat je graag wilt doen!

 
Op 27 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Character, parade en show.

 
Op 27 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Hihi dankje!

 
Op 27 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel!

 
Op 27 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Nee is geen must haha. Het is inderdaad heel fijn dat ik gratis naar binnen mag!

 
Op 27 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Hihi ja! <3

 
Op 29 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Wat een bijzondere baan heb jij! Echt leuk dat ik je gevonden heb om te volgen!

 
Op 29 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel. Aw lief!

 
Op 03 november, 2015 , Anonymous Birgit Roobol zei...

Ik heb je blog net ontdekt. Wat een gaaf avontuur! Ik heb dit eigenlijk ook altijd willen doen, maar ben altijd bang geweest dat 'de magie' van Disneyland/world verdwijnt. Hoe ervaar jij dit?

 
Op 06 november, 2015 , Anonymous Esmée zei...

Wat leuk dat je in Disney werkt! Leuke Q&A on te lezen!

 
Op 09 november, 2015 , Anonymous Jerka zei...

Wauw, wat leuk! Ik heb je blog net ontdekt en vind het heel fijn om je verhalen over Disney te lezen. Ik ben er zelf nog nooit geweest maar binnen een paar jaar ga ik samen met mijn zus, haar vriend en hun dochtertje. Ik kijk er nu al naar uit!
Hoe ben je eigenlijk terecht gekomen in deze job?

 
Op 12 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Iedereen ervaart het anders. Ik persoonlijk vind eigenlijk dat ik juist voor de magie zorg en dat vind ik eigenlijk bijzonderder (is dat een woord?) dan het alleen meemaken.

 
Op 12 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel!

 
Op 12 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Aw super leuk! Disneyland is geweldig! Via een meisje die bij mij in de klas zat. Die kreeg er een e-mail over dus besloten wij met een groep om auditie te gaan doen!

 
Op 21 november, 2015 , Anonymous Ayvee zei...

Och, parade en character, wat een droom!
Dan heb je vast in Amsterdam audities gedaan?
Ik weet dat parade en shows enorm hard werken is, dus alle respect dat je dat allemaal doet! Misschien mag je daar niets over zeggen, maar ik vroeg me al een tijdje af of het oefenen van de parade tijdens je werkuren doorgaat, of dat je dat nog na je werkuren doet?

 
Op 22 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ja ik heb in Amsterdam auditie gedaan. Het oefenen van de parade doe je gewoon tijdens je werkuren!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage