<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: New York, hebben jullie tips?

15 mei 2015

New York, hebben jullie tips?

Laatst vertelde ik jullie dat mijn vriend en ik over de zomervakantie heerlijk een paar dagen naar New York gaan. Samen hebben wij er onwijs veel zin in en zijn al druk bezig met een schema maken. Ben jij ooit naar New York geweest? Want dan heb ik jou vandaag heel hard nodig! Benieuwd waarom ik jou precies nodig heb? Lees dan vooral even verder.

Zelf ben ik al één keer naar New York geweest maar ik was toen heel erg jong dus ik weet er helaas niet meer zo heel veel van. Mijn opa en oma gaan ook met ons mee en die zijn al een aantal keer geweest dus zij weten wel de leuke toeristische plekjes. Nu vroeg ik mij af of jullie tips hebben voor New York? Het kan van alles zijn. Denk aan :

Wat vond jij het leukst om te doen?
Welke winkels moet ik echt bezoeken?
Waar heb jij heerlijk gegeten?
Wat moet ik echt gedaan hebben?
Waar zijn de goedkoopste hotels?
Waar kan ik de leukste souvenirs kopen?
Wat moet ik echt gezien hebben?
Waar moet ik opletten qua geld?
Waar voelde jij je niet op je gemak?
Waar kan je de mooiste foto's maken?
Waar moet ik echt niet naartoe gaan en waarom?

Laat mij via de comments weten hoe jou reis naar New York was. Als je een paar van deze vragen zou kunnen beantwoorden zou dat echt geweldig zijn. Je kan mij ook altijd mailen via bloggingcouture@gmail.com. Alvast bedankt!

Wat is jou ultieme New York tip?

Liefs, Brittany

Labels:

5 reacties:

Op 15 mei, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ik ben ook naar ny geweest wij zijn toen bij een heerlijk mexicaans restaurantje wezen eten maar ik moet eerlijk gezegd geen idee waar dat alweer is was en hoe het heette!! wij waren er wel blij mee omdat het zo goedkoop was. Je moet zeker de big city trip doen van 8 uur helemaal super!

 
Op 15 mei, 2015 , Blogger Rebecca zei...

Ah New York, ik houd er zo van!
Ik ben er nu twee keer geweest en mijn nummer één tip is hands down Top of the Rock te bezoeken! Het aller beste uitzicht op NY vind je daar en dan rond schemering naar boven gaan. Dan zie je het zowel in het licht, als in het donker. Beide erg indrukwekkend. Zelf sliep ik de eerste keer bij mensen die ik via via had leren kennen (i know, dom hihi) en de tweede keer sliep ik in Washington Square Hotel bij Waverly place en is erg goed gelegen, zou ik zo weer heen gaan. De prijzen weet ik niet want ik boekte zeg maar alles in één. Ik voelde me niet op mijn gemak toen ik om half 4 snachts alleen met de metro naar de Bronx moest om terug te gaan naar het huis waar ik sliep. Dat raad ik je ook echt AF! Het is een buurt met vooral veel Russen en dat is niet prettig want je verstaat er niks van. Ik ben de eerste beste winkel ingelopen die open was en de security van die winkel is helemaal met mij meegelopen naar het huis en dat vond ik héél fijn. De mensen zijn daar over het algemeen zó ontzettend lief en behulpzaam. Behalve de meeste taxi's. Spreek ALTIJD van te voren een vast bedrag af!! Qua geld heb je sowieso een creditcard nodig want zonder ben je de lul én houd er rekening mee dat overal btw op zit. De prijskaartjes die je ziet in de winkel is allemaal zonder tax en dat komt er bij de kassa nog bij. Ook zit bij elk drankje dat je doet standaard al een fooi bij de rekening die je krijgt en als je die weigert vinden ze je niet heel lief. Oké wauw ik heb het idee dat ik een boek kan schrijven. Ik word gewoon weer helemaal gelukkig ^^ Hoop dat je hier wat aan hebt, als je nog iets wilt weten moet je me maar mailen ghehe

 
Op 15 mei, 2015 , Blogger Lisa Walen zei...

Ik zou het echt niet weten. Als ik ook nog is naar NY ga laat ik mn tips wezen voor een 2e keer :)

 
Op 15 mei, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ik kan je helaas niet helpen met specifieke tips, maar ik heb het wel heel erg naar mijn zin gehad in NY! We hebben echt heerlijk gegeten daar, in allemaal van die lokale restaurantjes. Ik zou de namen niet meer weten maar we hebben in ieder geval niet de toeristische plekken opgezocht. Heel veel plezier! x

 
Op 01 juni, 2015 , Anonymous Laura - It's Laux zei...

Top of the Rock sowieso bezoeken! Ik ben begin mei in NYC geweest, en heb eigenlijk alle toeristische plekken gezien. Eten bij Ellen's Stardust is ook echt héél gaaf. Je beland eigenlijk midden in een musical, maar houdt er wel rekening mee dat snelheid een must is. Zodra jij je bordje leeg hebt word je al snel weer naar buiten gestuurd, haha. ES zit op Times Square, dus daarna in het donker even kijken naar al het moois wat daar te zien is.

Ook vond ik het 9/11 memoriam heel speciaal (inclusief museum). Het museum is echt heel speciaal en indrukwekkend, maar je moet het wel interessant vinden.

Met onze groep hebben we een metrokaart gekocht die 7 dagen onbeperkt geldig was, dit kostte 35-45$ en werkt ideaal. De overige dagen hebben we gebruik gemaakt van de taxi en wat Rebecca zegt is waar: spreek van tevoren een prijs af!

Een wedstrijd van de NY Jankees (honkbal) is ook leuk om een keer meegemaakt te hebben! En een wandeling door Central Park is prachtig!

Als je nog vragen hebt kun je me altijd mailen, hihi. X

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage