<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Ik had opeens hoogtevrees

22 mei 2015

Ik had opeens hoogtevrees

Ik heb jaren op de 11e verdieping gewoond in een flat en ik voelde mij altijd op mijn gemak. Of ik het eng vond? Wel nee joh. Ik had geen hoogtevrees. Nu hoe ouder ik word, hoe enger ik hoogtes vind. Ik woon gelukkig niet meer in een flat op de 11e verdieping maar mijn hoogtevrees verhaal is toch echt wel een beetje gek. Benieuwd wanneer ik opeens last had van hoogtevrees? Lees dan zeker even met mij mee.


Ik heb in verschillende flats gewoond op verschillende hoogtes maar ik heb het nooit eng gevonden. Zo ben ik ook al een aantal keer naar Parijs geweest en natuurlijk moest ik een bezoekje nemen aan de Eiffeltoren. Daar ging ik hoor, zonder moeite, helemaal naar boven. Ik ben zelfs een keer helemaal naar boven gelopen (!) en nee ik raad het zeker niet aan want het is echt killing. Tenzij je een goede workout wilt, dan moet je het voor al doen haha. Het uitzicht is echt adembenemend. Elke keer weer sta ik met mijn mond vol tanden te kijken, gewoon prachtig. De eerste twee keer stond ik nog net niet aan de andere kant van het hek (al kan dat natuurlijk helemaal niet) maar de derde keer? Dat liep een beetje anders. Het begon al in de eerste lift naar boven. Ik kreeg het een beetje benauwd en ik had het gevoel alsof de rit naar boven nooit zou stoppen. Eindelijk aangekomen op de eerste verdieping vond ik het nog wel te doen. We gingen gelijk in de rij staan om helemaal naar boven te gaan dus ik had nog niet echt gezien hoe hoog wij nou precies waren. Toen moest ik wéér in een lift. Nou toen zag ik de wereld steeds een stukje kleiner worden. Ik had nooit een probleem met hoogtes, waarom nu opeens wel? Ik was al twee keer eerder helemaal naar boven gegaan dus het zal nu ook wel goed komen, toch? Toen wij uiteindelijk helemaal boven waren raakte ik eigenlijk een beetje in paniek. Ik durfde niet naar de rand toe te lopen. Ik was niet bang dat ik eraf zou vallen want dat kan gewoon echt niet maar ik was bang dat de Eiffeltoren zou omvallen. Nu kan dat natuurlijk ook haast niet maar dat is het enige wat er door mijn hoofd ging. Ik wilde eigenlijk zo snel mogelijk weer naar beneden maar de rest wilde nog wel even blijven wat ik natuurlijk snap want wij hebben er voor betaald en ik was desnoods al twee keer eerder helemaal boven geweest. Waar deze angst opeens vandaan kwam? Ik heb echt geen idee. Nooit had ik verwacht dat ik bang zou zijn voor hoogtes. Nu begin ik aan mezelf te merken dat deze angst steeds een beetje erger word. Ik wil deze angst over winnen aangezien ik al genoeg angsten heb en er liever niet nog eentje bij wil. Ik hoop dat dat mij lukt!

Heb jij last van hoogtevrees?

Liefs, Brittany

Labels:

9 reacties:

Op 22 mei, 2015 , Blogger Claudia zei...

Wat bizar dat ineens een angst kan opkomen. Ik heb een angst voor haaien, hoe bizar is dat trouwens. Zelf in een zwembad ben ik nog bang.

 
Op 22 mei, 2015 , Blogger Anna zei...

Ik heb ook hoogtevrees!

 
Op 22 mei, 2015 , Anonymous Anne zei...

Wow, deze header lijkt op een header. Waarom heb je niet zelf ideën je wilt toch geen copycat zijn.

Liefs

 
Op 22 mei, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dan zou ik graag willen weten op wie zijn header dit lijkt, zou je diegene zijn/haar blog willen linken? Als dit inderdaad zo is bedankt voor de tip.

Liefs, Brittany

 
Op 22 mei, 2015 , Anonymous Alice zei...

Heb je allebei de 2 vorige keren gelopen? Dan kan het zijn dat je de lift als eng ervaarde en dat jouw hersenen dat linkte aan de hoogte waardoor het alsmaar enger werd. het is idd best raar hahahaha

 
Op 22 mei, 2015 , Blogger Unknown zei...

Net zoals allergieën komt angst ineens! ik heb geen hoogtevrees maar het lijkt me wel vervelend

 
Op 22 mei, 2015 , Blogger Unknown zei...

Alice, ik kan niet meer op beantwoorden klikken dus ik type het hier maar haha. De eerste keer ging ik met de lift, de tweede keer met de trap en de laatste keer op met de lift. Het is inderdaad heel raar haha.

liefs, Brittany

 
Op 22 mei, 2015 , Anonymous Anne zei...

Wat dacht je van de oude blog waar je op blogde. Ik snap niet dat je in haar voetstappen wilt staan. Doe zelf een frisse wind dan word je minder vergeleken en er minder mee geconfronteerd, het is net of zij een idee heeft en jij dat dan uitwerkt.

Liefs

 
Op 22 mei, 2015 , Blogger Unknown zei...

Serieus? Je verzint nu gewoon dingen om onze blogs met elkaar te vergelijken. Alleen omdat het allebei een rondje is? Er zijn genoeg mensen die dat hebben. Als Kim er zelf een probleem mee heeft dan komt zij wel naar mij toe. Daar heb ik jou niet voor nodig. Heb je er zelf zo een groot probleem mee dan stuur je mij maar een e-mail en niet anoniem op mijn blog reageren.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage