<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Hoe voorkom je ochtend stress?

21 mei 2015

Hoe voorkom je ochtend stress?

Het maakt niet uit of je naar je werk moet, naar school moet of een andere afspraak hebt maar wij hebben allemaal wel is te maken gehad met ochtend stress. Zelf heb ik bijna nooit aantal stress maar dat kom door mijn standaard avond en ochtend routine. Vandaag deel ik een paar handige tips met jullie zodat jullie ochtend stress kunnen voorkomen! Kijken jullie mee?

Kleren.
Zoek de avond van te voren uit wat jij de volgende dag wilt aantrekken. Dit bespaart je tijd in de ochtend. Zo sta je niet 's ochtends weer veel te lang voor de spiegel, is je kamer geen bende omdat je telkens van outfit veranderde en het scheelt je een hoop tijd.

Rooster.
Zorg ervoor dat je een kopie van je rooster heb. Wat ik zelf handig vind is een foto ervan in mijn agenda plakken. Zo weet ik precies welke vakken ik de volgende dag allemaal heb, welke boeken ik mee moet nemen en in welk lokaal ik zit. Op een gegeven moment weet je hem waarschijnlijk uit je hoofd. 

Tas.
Kijk goed in je agenda wat voor lessen je de volgende dag allemaal hebt. Zorg ervoor dat je al je boeken de avond ervoor in je tas heb gestopt. Zo hoef je niet eerst 's ochtend te kijken welke vakken je hebt en daarna je boeken te zoeken. Kost zoveel tijd.

Douche.
'S avonds douchen gaat je ook heel veel tijd schelen. Probeer altijd de avond van te voren te douchen. Hierdoor hoef je 's ochtends niet meer te haasten onder de douche en dan heb je ook niet meer het probleem dat er iemand net eerder onder de douche springt waardoor jij te laat komt.

Eten.
Neem jij altijd broodjes mee naar school of misschien wel een maaltijd salade? Zorg ervoor dat je je broodjes al de avond ervoor heb gesmeerd en haal je maaltijd salade ook minstens een dag van te voren. Zo hoef je niet 's ochtends je brood nog te smeren of naar de supermarkt toe voor je salade.

Sleutels/OV.
Ga jij altijd met de fiets naar school? Zorg ervoor dat je sleutels een vaste plek hebben. Zo kan je ze nooit kwijt zijn in de ochtend. Ga je met de bus, metro, tram of trein naar school? Leg je OV dan altijd op een vaste plek of heb hem altijd standaard in je portemonnee die ook standaard in je tas hoort te zitten.

 Heb jij vaak ochtend stress?

Liefs, Brittany

Labels:

4 reacties:

Op 21 mei, 2015 , Blogger Unknown zei...

Handig artikel! Zeker van die kleding, ben daar ontzettend schuldig aan.. Ik probeer me vast te houden aan me ochtend routine maar dat gaat standaard mis omdat ik te lang in bed blijf liggen, oeps haha. En eigenlijk maak ik me nooit druk in de ochtend! Xxxxx

 
Op 21 mei, 2015 , Blogger Unknown zei...

Heel fijn artikel. Ik zet alles de avond van te voren klaar, dan hoef ik niet zo te haasten in de ochten, want ik heb tijd nodig om te eten haha anders ben ik de heledag chagie.

 
Op 21 mei, 2015 , Anonymous Anoniem zei...

Super goed tips!

 
Op 26 mei, 2015 , Anonymous Laura zei...

Wauw dit zijn fijne tips! Ik heb er ook altijd last van en dan ben ik ook nog eens geen ochtend mens. Hoe goed ik ook me best probeer te doen, elke ochtend weer opnieuw is het de laatste 10 min rennen. De tip voor je OV kaart ga ik maar eens uitproberen. Thanks!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage