<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Voor -en nadelen van een dansopleiding

4 april 2015

Voor -en nadelen van een dansopleiding


Zoals de meeste van jullie weten doe ik een dansopleiding. Ik zit nu in mijn laatste jaar en heb dus al bijna mijn diploma. Een dansopleiding is erg leuk maar ook erg zwaar. Samen met mijn klas ben ik achter veel dingen gekomen en vandaag wil ik daarom dus de voor- en nadelen van een dansopleiding met jullie delen. Lees verder als je benieuwd bent!

Voordelen.

Conditie.
Het is gewoon handig om een goede conditie te hebben, toch? Nu wil ik niet zeggen dat ik een fantastische conditie heb omdat dansen niet alleen conditioneel is maar het is wel beter dan de meeste mensen met een kantoor baan.

Lenig.
Ja, dit is zeker handig. Heb ik ruzie met iemand die lang is? Als ik wil zou ik zijn hoofd makkelijk kunnen schoppen. Ongemakkelijke, kleine, krappe posities? Ja hoor ik leg mijn benen wel in mijn nek hoor. Oh en jongens? Die vinden het ook erg leuk.

Plezier.
Een opleiding waarbij ik de hele dag plezier mag hebben? Schrijf mij maar in! Oh wacht, ik sta al ingeschreven! Ik heb elke dag plezier omdat ik doe waar ik zelf onwijs veel van houdt. Sommige mensen houden ervan om de hele dag achter de computer te zitten maar ik van dansen. 

Sport.
Teveel geld betalen voor een sportschool of zelfs een personal trainer? Waarom zou ik! Ik dans 18 uur in de week, ik vind dat persoonlijk wel echt meer dan genoeg. Ik heb niet eens tijd laat staan extra kracht om naar de sportschool te gaan.

Comfy clothes.
Te laat opgestaan? Geen zin in strakke kleren? Zin in een heerlijke "zwerver" dag? Dat is helemaal prima. Kom maar lekker in je joggingsbroek, oversized sweater en pantoffels naar school. Er is serieus niemand op de dansopleiding die je raar aan kijkt!

Girls, girls, girls.
Voor mannen is het echt een hemel op aarde. Ongeveer 97% van de opleiding bestaat uit alleen maar meiden die rond lopen in strakke balletpakjes of volgens sommige andere opleidingen bij mij op school te weinig kleren. Ik denk dat er een aantal meiden van andere opleidingen hebben geklaagd omdat "hun jongens" werden afgepakt?

Nadelen.

Spierpijn.
Ik heb niet constant spierpijn (hallelujah) maar wel vaak. Al helemaal de eerste week na een vakantie want dan ben ik heerlijk lui geweest en dan moet je opeens weer 18 uur in de week dansen, pittig! Spierpijn is niet fijn als je elke dag moet dansen. 

Zweten.
Ik ben echt een meisjes-meisje en houdt eigenlijk echt niet van zweet en viezigheid maar helaas hoort zweet er nou eenmaal bij. Hierbij moet je niet alleen denken aan mijn eigen zweet. Partner werk? Ja dan moet je elkaars bezweten lichaam toch echt wel aanraken. Bah!

Moe.
Niemand snapt het en ik snap niet waarom niemand het snapt, snap je? Ik ben na zo een dag dansen ontzettend moe en lig aan het einde van de week het liefst om 7 uur al te slapen. Dat vind mijn vriend dan weer niet zo leuk! 

Blessures.
Bij elke sport heb je nou eenmaal erg veel kans op blessures, daarom dus ook bij dansen. Aangezien wij 5 dagen per week dansen hebben wij erg veel kans op blessures. Zelf heb ik over 4 jaar tijd maar één blessure gehad maar er zijn genoeg mensen die constant blessures krijgt.  

Weinig werk.
In de danswereld kom je nou eenmaal moeilijk aan een baan. Al helemaal als je een uitvoerend danser wilt worden. Het kan best frustrerend zijn. Het is niet onmogelijk, dat wil ik er niet mee zeggen. Ik wil er alleen mee zeggen dat het best moeilijk is.   

Confronterend. 
Je staat natuurlijk de hele dag in de spiegel naar jezelf te kijken. Als je net zoals mij erg onzeker bent over je lichaam kan dit erg confronterend zijn. Je moet soms aparte dingen doen met je lichaam waardoor jou minder sterke punten naar voren kunnen komen. 

 Wat zijn de voor- en nadelen van jou opleiding?

Liefs, Brittany 

Labels:

4 reacties:

Op 04 april, 2015 , Anonymous Esther zei...

Wat interessant om te lezen! Het klinkt eigenlijk perfect om naar een school te gaan waar je de hele dag bezig kunt zijn met wat je leuk vind: dansen! En dat comfy clothes gedeelte spreekt me ook wel aan ;)

 
Op 04 april, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ja het is zeker fijn! Comfy clothes is inderdaad een voordeel haha.

liefs, Brittany

 
Op 08 april, 2015 , Blogger renee zei...

Super leuk om te lezen. Zit je in Haarlem op school? Ik las namelijk je reactie op de blog van blogbydeslie op mijn school artikel, dus was vandaar erger benieuwd. Liefs

 
Op 08 april, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ja ik zit in Haarlem op school dat klopt. Jij ook?

liefs, Brittany

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage