<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Mijn pest verhaal

9 april 2015

Mijn pest verhaal

Volgens mij heeft iedereen wel is een keer in zijn leven met pesten te maken gehad. Of je nou zelf gepest was, de pester bent of iemand in je omgeving kent die pest of gepest wordt. Mijn verhaal van vandaag is zeker niet iets waar ik trots op ben, ik was namelijk een pester. Vandaag wil ik mijn pest verhaal met jullie delen, hoe erg ik mij er ook voor schaam. Ik moet dit gewoon kwijt.. 

Het begon allemaal in de eerste van de middelbare school, ja toen was ik al erg. Je komt op een nieuwe school met nieuwe mensen, sommige daarvan worden je vrienden en sommige ook niet, maar er was 1 iemand die wij echt niet mochten. Samen met 7 andere meiden hebben wij een anti "anoniem" hyves aangemaakt, heel gemeen ik weet het, maar helaas besefte ik dat later pas. Wij wilden anoniem blijven, niemand mocht weten dat wij achter die hyves account zaten. Wij hadden toen afgesproken dat wij allemaal nep accounts zouden maken. Met onze nep accounts hebben wij hele gemene dingen en foto's op de hyves account gezet. Wij vonden onszelf zo 'stoer' maar eigenlijk waren wij triest en bang. 

Wij waren niet erg slim geweest. Wij deden vroeger alles voor de '1000 vrienden op Hyves'. Het was een soort hype. Een paar van ons waren met onze echte accounts bevriend met onze nep accounts, niet erg slim. Wij waren natuurlijk als eerst verdacht. Anoniem had natuurlijk gelijk de politie ingelicht, ik geef diegene gelijk! Had ik zelf ook gedaan. Na heel veel ontkennen en liegen hebben wij diegene toch maar opgebeld en toegegeven dat wij het hadden gedaan en onze excuses aangeboden. Sorry zeggen? Dat was natuurlijk niet goed genoeg, logisch!

Onze school nam dit heel serieus en hadden dus zelf ook de politie ingeschakeld. De volgende dag werden wij allemaal door de politie uit de klas gehaald en wauw wat schaamde ik mij diep zeg! Een brugpieper die door agenten uit de klas word gehaald, nooit gedacht dat ik die brugpieper zou zijn. De politie wilden ons eigenlijk taak straf geven maar vond dat de school ons genoeg had gestraft. We mochten namelijk niet mee op school reis, de dag dat we eigenlijk op school reis gingen moesten wij op school een werkstuk maken over pesten en we moesten op onze vrije dag de hele school schoonmaken. Het was niet leuk maar alles was beter dan taakstraf!

Dit verhaal deel ik met jullie niet omdat ik trots ben op wat ik heb gedaan, want dat ben ik zeker niet. Ik wil juist dat jullie hiervan leren, dat pesten heel erg serieus word genomen en dat er heel veel gevolgen zijn. Wees voorzichtig met wat je doet en zegt, het kan zomaar iemand anders kwetsen. Ik heb hier zeker van geleerd en heb daarom ook nooit meer iemand gepest. Mensen maken wel is grapjes over nep accounts. Meestal vertel ik ze dan mijn verhaal en de gevolgen ervan, dan praten ze er anders over en ik hoop jij ook!


Ben jij ooit gepest of zelf iemand gepest?

Liefs, Brittany 

Labels:

6 reacties:

Op 09 april, 2015 , Blogger Claudia zei...

Wauw dikke respect Brittany! Ik ben gepest, maar ik heb soms ook gepest en ik ben voor de gepesten op gekomen. Ik heb bijna alle rollen gespeeld, maar ik vind het nog steeds heel erg dat ik andere mensen heb gekwetst met mijn gedrag en woorden.

 
Op 10 april, 2015 , Anonymous Anoniem zei...

Ik kan hier geen respect voor hebben sorry. Je hebt geen idee wat je iemand aandoet en dat diegene dat haar hele leven met zich meedraagt en misschien als het te ver was gegaan geen uitweg meer zag. Dit is een teken van zwakte. Jij kan er nu misschien overheen zijn en trots op je blog delen maar dat meisje draagt dat haar hele leven mee.

 
Op 11 april, 2015 , Blogger Unknown zei...

Bedankt. Door jouw reactie weet ik dat jij iemand uit mijn omgeving bent. Als je er zo een groot probleem mee hebt neem dan persoonlijk contact met mij op.

 
Op 11 april, 2015 , Anonymous Suzanne zei...

Ik ben het wel eens met bovenstaande berichtje. Door van je af te schrijven dat je een pester was en het er moeilijk mee hebt, haal je wel herinneringen boven voor de personen die gepest werden. En alles komt bij hun naar boven.
Ik heb totaal geen respect voor pesters die hun excuses aanbieden.

 
Op 11 april, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dat kan. Het kan voor de gepeste inderdaad vervelende herinneringen naar boven brengen maar dat was niet de bedoeling van mijn artikel.

 
Op 11 april, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel lieve Claudia. Ik vind het ook nog steeds erg wat ik heb gedaan maar kan helaas niet terug in de tijd.

liefs, Brittany

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage