<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Help, ik raak alles kwijt!

8 april 2015

Help, ik raak alles kwijt!

Hoe vaak ik tegenwoordig dingen kwijt raak is echt niet meer normaal. Op mijn school ben ik bijna vaste klant bij de gevonden voorwerpen, dat ik nog een fiets heb is wonderbaarlijk omdat ik altijd mijn sleutels in mijn fiets laat zitten en mijn telefoon ben ik ook altijd kwijt. Drama dus! Ben jij er ook zo één? Lees dan vooral verder want aan het eind van dit artikel deel ik een paar handige tips met jullie zodat jullie minder (snel) dingen kwijt zullen raken!

Ik was laatst bij een vriendin thuis, bij Denise. Ik vergeet altijd standaard iets bij Denise. Meestal is het mijn sjaal die ook weer altijd op haar bed ligt. Ik ben ook een paar keer mijn sleutels vergeten waardoor ik weer helemaal naar boven moest, vermoeiend! De afgelopen keer dacht ik dat ik alles mee had. Sjaal, check. Sleutels, check. Niks vergeten? Nee ik was er van overtuigd dat ik alles mee had. Na stage had ik een berichtje van Denise. Het zou toch niet waar zijn hé? Dacht ik. Ja hoor, Brittany was wéér wat vergeten. Het was iets nieuws dit keer, verrassend! Ik was namelijk mijn telefoon oplader vergeten. Dat is toch bizar! Doordat dit zo vaak gebeurd moest ik wel een artikel hierover schrijven. Ik ben vast niet de enige die altijd alles vergeet of kwijt raakt, toch?

Wat ik zelf het meest kwijt raak zijn denk ik mijn sleutels. Op school liggen ze meestal bij de gevonden voorwerpen, best schamend aangezien die mensen mij nu inmiddels herkennen. Ja zo erg is het! Wat ik ook nog heel vaak heb is is dat zij nog in mijn slot zitten. Het is echt ongelofelijk dat mijn fiets nooit is meegenomen! Aangezien ik dus alles kwijt raak wilden ik een aantal handige tips met jullie delen voor als jullie net zoals mij ook altijd alles kwijt raken. Dit zijn ze:

1. One big family.
Losse sleutels en pasjes? Dat is al de eerste fout. Je moet alles zoveel mogelijk bundelen. Één sleutel bos is meer dan genoeg. Zo zijn ze niet alleen beter te vinden en zichtbaar maar ook hoor je ze eerder vallen dan een losse sleutel. Stop al je pasjes in één portemonnee. Zo heb je alles altijd bij je en blijf het ook controleren. 

2. Vaste plekken.
Geef alles in huis vaste plekken. Zo kan je bijvoorbeeld een aantal haakjes bij de voordeur ophangen voor je sleutels of leg je portemonnee standaard op je bureau. Het is ook handiger om bij één ding te beginnen. Als je alles meteen een vaste plek gaat geven weet je straks niet meer waar wat hoort, raak je alsnog alles kwijt!

3. Wees bewust.
Denk goed na en wees goed bewust van wat je doet. Vooral wat je met je handen doet. Wapper je veel met je handen waardoor je snel dingen per ongeluk ergens naartoe gooit en het daardoor kwijt raakt? Probeer daar op te letten, houd je handen stil, zo kan je niks weggooien.

4. Check, check, dubbel check.
Voordat je ergens naartoe gaat of juist weggaat, doe de check test. Heb je je telefoon? Zo ja, dan is dat een check waard. Portemonnee? Sleutels? Mis je nog iets? Heb je alles? Goed, dan mag je gaan!

5. Twins!
Koop van alles twee. Een reserve sleutel is bijvoorbeeld altijd handig. Bewaar ze natuurlijk dan niet aan de zelfde sleutels bos want dan kan je ze natuurlijk ook alle twee tegelijk kwijt raken, dat is juist niet de bedoeling! 

Raak jij net zoals mij ook heel veel dingen kwijt?

Liefs, Brittany

Labels:

3 reacties:

Op 08 april, 2015 , Blogger Lisa Walen zei...

Zo herkenbaar, ik raak echt ALLES kwijt en elke dag weer...

 
Op 08 april, 2015 , Anonymous lieke zei...

Jup, ontzettend herkenbaar. Ik raak ook m altijd alles kwijt. "Ben je iets kwijt?" Vraagt Jordy dan
"Uhm nee hoor, ik heb alleen nog niet gekeken op de plek waar het ligt"

 
Op 08 april, 2015 , Blogger Unknown zei...

Vooral mijn sleutels ben ik altijd kwijt, hahahah terwijl ik het gewoon weet dat ik ze kwijtraak haha

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage